1. Home › 
  2. › 
  3. › 
  4. Nieuwe opleidingsformule: 50% taal en 50% communicatieskills

Nieuwe opleidingsformule: 50% taal en 50% communicatieskills

, Persoonlijke ontwikkeling

Ons nieuw recept voor de taalopleidingen combineert taalvaardigheid met communicatietechnieken. Verbeter uw Frans en schaaf bovendien uw skills bij in het onderhandelen, vergaderen en presenteren op de werkvloer. Adeline Leguillier, taaltrainer bij Atolo, geeft u meer uitleg bij deze nieuwe opleidingsformule.

De praktische lessen reiken u communicatietools aan die u als non native spreker nodig hebt om efficiënt te onderhandelen en overeenkomsten af te sluiten, uw meetings doelmatiger en impactgericht te laten verlopen en de slagkracht van uw presentatie te verhogen

Bovendien verwerft u de nodige taalvaardigheden om deze communicatietechnieken op een vlotte manier onder de knie te krijgen en dat uiteraard in de doeltaal van uw keuze.

Wat mag u verwachten van deze opleiding?

We werken in kleine groepen (maximum 6 personen), zodat we uw werkomgeving, uw interesses en uw persoonlijke doelen voldoende aandacht kunnen geven.

Door de uitwisseling van goede praktijken, verhoogt u uw concrete kennis en verbetert u uw werkmethoden.

Door de ontwikkeling van uw communicatievaardigheden te combineren met uw taalvaardigheden, krijg u meer zelfvertrouwen en communiceert u effectief. Hierdoor kan u zich richten op uw doelen en uw gesprekspartners positief beïnvloeden.

De verworven resultaten zijn meteen toepasbaar in de praktijk.

Wat zijn de voordelen van deze formule?

Onze opleidingen zijn een combinatie van hard skills en soft skills. Beide soort competenties zijn nodig op de werkvloer. Taalvaardigheden horen bij de hard skills of harde competenties: dit zijn die vaardigheden of die kennis die u nodig hebt om een job succesvol te kunnen doen. Deze competenties zijn dus job specifiek.

Communicatievaardigheden behoren daarentegen tot de soft skills. Het zijn persoonlijkheidskenmerken en karaktertrekken, zoals leiderschapskwaliteiten, empathie, communicatieve vaardigheden, etc. Ze hebben een enorme invloed op de interacties op de werkvloer en op de klantrelaties. Zo zijn zachte competenties onmisbaar om op alle niveaus met collega’s en leidinggevenden te kunnen communiceren, om te onderhandelen met leveranciers, om een goede relatie op te bouwen partners en klanten, en ga zo maar door.

Dit maakt onze opleidingen zo waardevol omdat u zowel uw hard skills ontwikkelt als uw soft skills verbetert.

Interesse?

Ontdek onze opleidingen:

Delen

Opleiding & Finance: what's new?

We wensen je een fijn eindejaar en het allerbeste voor 2025!

Hartelijk dank voor de fijne samenwerking in het afgelopen jaar. We sturen je onze warmste wensen en...

Lees meer

Formanot en Febelfin Academy vieren 10 jaar samenwerking in opleiding voor de notarismedewerkers.

Sinds 27 oktober 2014 werken Formanot en Febelfin Academy nauw samen om de medewerkers van het notar...

Lees meer

Efficiënt, effectief en toegankelijk leren via E-learning

E-learning is een effectieve leervorm die tal van voordelen biedt ten opzichte van een klassikale op...

Lees meer