1. Home › 
  2. › 
  3. Persoonlijke ontwikkeling

Artikels in de categorie Persoonlijke ontwikkeling

Persoonlijke ontwikkeling

Van perfectionisme naar authentieke groei en ontwikkeling

, Persoonlijke ontwikkeling

We streven met z’n allen naar beter, sneller, meer en foutloos. Naar afgevinkte lijstjes, totale accountability en een goede samenwerking met iedereen, altijd. Maar onder al dat streven schuilt vaak iets anders: de stille druk om te presteren, om niemand teleur te stellen, om jezelf elke dag weer te bewijzen. Hoewel perfectionisme vaak wordt gezien als een deugd, blijkt het op lange termijn zelden een troef – noch voor jezelf, noch voor je organisatie. Het ondermijnt creativiteit, vreet energie en draagt bij aan burn-out, ook –en misschien zelfs vooral- bij mensen die op papier alles onder controle lijken te hebben.

Omgaan met verbale agressie op de werkvloer

, Persoonlijke ontwikkeling

“Ik eis dat u dit doet en wel meteen, anders wil ik de manager spreken.” “Jullie zijn allemaal dezelfde bedriegers – veel te duur en slechte service.” Deze uitspraken zijn je als professional in de financiële sector wellicht niet helemaal vreemd. Klanten gaan helaas soms over de grens met hun uitspraken. En ook al is er geen sprake van fysiek geweld, verbale agressie richt wel degelijk schade aan: aan je zelfvertrouwen, je motivatie, en uiteindelijk aan je mentaal welzijn.

Levenslang leren: 6 tips van ervaringsdeskundigen

, Persoonlijke ontwikkeling

‘Leren is leuk’ wordt al eens gezegd in L&D kringen. Maar leren kan ook knap lastig zijn, we hebben allemaal een drukke agenda en andere prioriteiten die op ons afkomen. Daarnaast zijn heel wat opleidingen in onze sector compliance gedreven en is er geen mogelijkheid tot vrije keuze..  De vraag is dus hoe je dat concept ‘levenslang leren’ omzet in de praktijk zodat het inderdaad leuk is en blijft. Perrine Lowette en Martin Haegheman, respectievelijk Partnership Manager en Senior Learning Advisor bij Febelfin Academy delen hun ervaringen en tips.

'The Phone Party': Hoe maak je telefonisch een succesvolle afspraak met je klant?

, Persoonlijke ontwikkeling

Proactief bellen naar klanten om een afspraak te maken is de voorbije jaren een beetje in onbruik geraakt. Dat is ook in de bankwereld het geval. Om dat telefonisch contact vlotter en efficiënter te laten verlopen organiseerde ING België de voorbije maanden samen met Febelfin Academy een interne opleiding.