1. Home › 
  2. › 
  3. › 
  4. › 
  5. › 
  6. Kwaliteit

Jaarverslag 2024

Kwaliteit

Dankzij de feedback van al onze stakeholders kunnen wij onze dienstverlening voortdurend monitoren en verder optimaliseren. Zo zetten wij onze kernwaarde 'kwaliteit' in de praktijk.

Best Lecturer Awards

Febelfin Academy reikt deze awards jaarlijks uit op basis van evaluaties door de deelnemers aan opleidingen in 2 categorieën, financieel technische opleidingen en opleidingen persoonlijke ontwikkeling.  

In de categorie persoonlijke ontwikkeling ging de Best Lecturer Award 2024 naar Barbara Huybrechts. Barbara geeft opleiding over communicatievaardigheden en andere soft skills binnen het traject “Qualified Operational Compliance Professional”

Kjeld Herreman ontving dezelfde onderscheiding in de categorie finance. Hij coördineert het traject "Qualified Payments Expert" ondertussen voor de 2de keer.

In 2024 mochten we rekenen op de medewerking van meer dan 400 gemotiveerde lesgevers. Zij zijn de ambassadeurs van Febelfin Academy en dragen mee onze kernwaarden uit. Sommigen onder hen zijn in de loop der jaren heuse ‘vaste waarden’ geworden die er telkens weer in slagen nieuwe cursisten te enthousiasmeren voor moeilijke materie. Anderen zijn dan weer heuse ‘aanwinsten’ en zij brengen een even gewaardeerde en altijd interessante ‘frisse wind’ binnen in ons docentenkorps.

Tevredenheidsenquête lesgevers en deelnemers

We hechten veel waarde aan de inzichten van onze docenten. Daarom vragen we hen voortaan elk kwartaal om feedback over onze werking, in plaats van jaarlijks. Hierdoor zijn de opmerkingen die we ontvangen 'korter op de bal'. Dit laat ons toe nog sneller in te spelen op eventuele vragen en nog beter tegemoet te komen aan de verwachtingen van zowel docenten als deelnemers. 

De resultaten van deze trimestriële bevraging tonen dat 74% van onze lesgevers uiterst tevreden zijn over de samenwerking met Febelfin Academy. Nog eens 25% is tevreden.

Dit betekent dat 99% van onze lesgevers tevreden zijn over de samenwerking met Febelfin Academy. 
We hebben de nodige acties ondernomen naar de overige 1% en zullen ons best doen de 99% nog te verbeteren!

Wat de deelnemers aan onze opleidingen betreft, daar kregen wij op basis van een zeer ruime feedback een tevredenheidsscore van 96,44%. Deze deelnemers evalueren de gevolgde opleiding als zeer goed of uitstekend en zijn dus zgn. ‘net promotors’.

Naast deze samenvattende cijfers leveren de tevredenheidsenquêtes ons concrete suggesties op om onze opleidingen en onze dienstverlening in het algemeen steeds verder te optimaliseren.

Opleidingen voor onze lesgevers

Ook in 2024 nodigden wij onze lesgevers uit om zich verder te vervolmaken op pedagogisch vlak. We verwachten van hen immers niet alleen technische expertise, maar ook dat zij hun materie op een juiste en inspirerende manier kunnen overbrengen aan de deelnemers. Ook voor onze lesgevers geldt dat het opdoen van nieuwe inspiratie en inzichten daarbij van het grootste belang is. Febelfin Academy engageert zich, als onderdeel van de samenwerking, om hen daarbij te begeleiden.

Voor onze workshops ‘Teaching in 2024 and beyond’ mochten we meer dan 100 lesgevers ontvangen. Het bepalen van nieuwe thema's gebeurt jaarlijks in nauw overleg met onze lesgevers. Zo zorgen we samen voor een kwalitatief aanbod voor onze deelnemers.

In 2024 werden deze thema's behandeld: