1. Home › 
  2. › 
  3. Het integreren van ESG in klantrelaties: strategieën en toegevoegde waarde

Het integreren van ESG in klantrelaties: strategieën en toegevoegde waarde

Ik schrijf mij in

In de financiële sector wordt het belang van ESG (Environment, Social, Governance) steeds meer erkend. ESG-strategieën zijn niet alleen cruciaal voor duurzame operaties, maar spelen ook een belangrijke rol bij het opbouwen van waardevolle klantrelaties. Onze awareness-training van een halve dag is ontworpen om je inzicht te geven in de basisprincipes van ESG en hoe je deze principes kunt integreren in je dagelijkse activiteiten. Deze sessie biedt je de kennis en tools om ESG-inspanningen effectief te begrijpen en deze te delen met je klanten, waardoor je bedrijf en klantenrelaties worden versterkt.

De doelstellingen van deze opleiding zijn:

 

Niveau Advanced
Leervorm Klassikale opleiding

Totale prijs *

Leden: € 330
Niet-leden: € 360
Partners/ BZB: € 330
Incompany: op maat, prijzen op aanvraag

* Heb je recht op een tegemoetkoming of subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW

Bijscholingsuren Bank: 3u algemeen
Verzekeringen: 3u algemeen
Consumentenkrediet: 3u algemeen
Hypothecair krediet: 3u algemeen
Compliance: 3u

Bijscholing

Beschikbare data

26/03/2025 - 09:00u - 12:30u - Het integreren van ESG in klantrelaties: strategieën en toegevoegde waarde

Ik schrijf mij in

Geef ons jouw interesse door indien er geen datum beschikbaar is, de geplande datum voor je niet past en/of deze sessie volzet is. Van zodra een vijftal personen ingeschreven zijn op de interesselijst stellen wij jou een nieuwe datum voor. Jouw inschrijving op de interesselijst is kosteloos en zonder enige verplichting.

Ik schrijf in op de interesselijst

Doelgroep

De opleiding kan gevolgd worden door professionals betrokken bij de strategische planning ESG en relatiebeheerders.

Vereiste voorkennis

Advanced level opleiding: deze opleiding vereist een algemene basiskennis van het onderwerp.

Programma

INHOUD

  • Introductie tot ESG
    • Definitie van ESG, historische context en evolutie
    • Waarom ESG belangrijker is dan ooit
    • ESG en regelgeving
  • ESG als strategische hefboom
    • Identificeren van relevante ESG-thema’s voor jouw bedrijf en klanten
    • Van naleving van de wetgeving naar concurrentievoordeel
    • Voorbeelden van succesvolle ESG-strategieën
  • ESG-value drivers
    • Wat zijn de value drivers?
    • Integreren van ESG-value drivers in de bedrijfsstrategie
    • Casestudies: hoe bedrijven waarde kunnen creëren met ESG
  • Klantenrelaties
    • De impact van ESG op klantperceptie en klantloyaliteit
    • Communicatiestrategieën om ESG-inspanningen met klanten te delen
    • Voorbeelden en best practices
  • Interactieve discussie en ervaringsuitwisseling

 

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: ½ lesdag (3 lesuren)
  • Uren: 09:00 tot 12:30
  • Plaats: Febelfin Academy: Phoenix building,  Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Methodologie

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform, aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie

Docenten

Karine Vandenberghe
Durability