1. Home › 
  2. › 
  3. Artificiële Intelligentie : een turbo op jouw klantencommunicatie

Artificiële Intelligentie : een turbo op jouw klantencommunicatie

Ik schrijf mij in

Artificiële Intelligentie (AI) is een echte game changer voor professionals in de financiële sector. Deze opleiding is specifiek ontworpen om de klantenrelatie binnen banken en verzekeringsmaatschappijen te verbeteren en de communicatie met klanten te optimaliseren. Voor mensen in adviserende rollen die voortdurend met prospecten en klanten communiceren, biedt AI een unieke kans om sneller meer en betere berichten te schrijven. AI kan ook dienen als neutrale sparringpartner bij het voorbereiden en oefenen van klantgesprekken. Zo kunnen bankiers en verzekeringmakelaars veel tijd vrijmaken op de agenda en tegelijk de kwaliteit van de klantencommunicatie gevoelig verbeteren. Een duidelijke win-win, toch?

Echter, AI brengt ook uitdagingen met zich mee. Large Language Models (LLM) durven wel eens hallucineren, wat betekent dat ze dingen verzinnen die in werkelijkheid niet bestaan. Of ze voegen in een email naar een klant een belofte toe die je eigenlijk niet kunt houden. En is het wel een goed idee om gevoelige klanteninformatie aan zo’n chatbot toe te vertrouwen? Bewust leren omgaan met AI-tools is dan ook noodzakelijk.

Volgende doelstellingen worden tijdens de opleiding behandeld:

Deze opleiding biedt medewerkers de tools en kennis om de communicatie met klanten te verbeteren en de klantenrelatie te versterken, wat leidt tot een hogere klantentevredenheid en effectievere interacties.

 

Niveau Basic
Leervorm Klassikale opleiding

Totale prijs *

Leden: € 550
Niet-leden: € 650
Partners/ BZB: € 550
Incompany: op maat, prijzen op aanvraag

* Heb je recht op een tegemoetkoming of subsidies?
* Prijs: prestatie in het kader van permanente beroepsopleiding, vrijgesteld van BTW

Bijscholingsuren Bank: 6u algemeen
Verzekeringen: 6u algemeen
Consumentenkrediet: 6u algemeen
Hypothecair krediet: 6u algemeen
Compliance: 6u

Bijscholing

Beschikbare data

05/06/2025 - 09:00u - 17:00u - Artificiële Intelligentie : een turbo op jouw klantencommunicatie

Ik schrijf mij in

Geef ons jouw interesse door indien er geen datum beschikbaar is, de geplande datum voor je niet past en/of deze sessie volzet is. Van zodra een vijftal personen ingeschreven zijn op de interesselijst stellen wij jou een nieuwe datum voor. Jouw inschrijving op de interesselijst is kosteloos en zonder enige verplichting.

Ik schrijf in op de interesselijst

Doelgroep

De opleiding kan gevolgd worden door verschillende doelgroepen, met name door finance professionals die een dieper inzicht willen verwerven in artificiële intelligentie in relatie met klanten.

Vereiste voorkennis

Personal development opleiding: deze opleiding vereist geen specifieke voorkennis.

Programma

INHOUD

Deze praktijkgerichte opleiding is speciaal ontworpen voor medewerkers in de financiële sector en richt zich op het verbeteren van de klantenrelatie. De cursus leert hoe standaard AI-tools kunnen worden gebruikt om sneller en effectiever berichten voor klanten te schrijven en de voorbereiding van klantgesprekken naar een hoger niveau te tillen, zonder vertrouwelijke klantgegevens te gebruiken. De nadruk ligt op het vermijden van de valkuilen van AI door gebruik te maken van persona’s als genuanceerd vertrekpunt, gecombineerd met contextrijke prompts.

  • De werking en valkuilen van een Large Language Models (LLM)
    • De verschillende functies van artificiële intelligentie
    • Overzicht van actuele LLMs en Chatbots
    • Werking en training van een LLM
    • Valkuilen van een LLM
  • Effectieve communicatie
    • Effectieve prompts schrijven
    • Context is king
    • Extra tips
  • Persona’s als basis voor klantgerichte communicatie
    • Definitie en belang
    • Gebruik zonder gevoelige klantendata
    • Demografie en psychografie
  • Praktische toepassingen
    • Schrijven van e-mails
    • Opstellen van scripts
    • Testen van varianten
    • Voorbereiden van meetings met klanten & prospecten
  • Omgaan met uitdagingen
    • Confirmation bias
    • Bezwaren correct beantwoorden
    • Oefenen van onverwachte situaties
  • Conclusie

PRAKTISCHE INFORMATIE

  • Duurtijd: 1 lesdag (6 lesuren)
  • Uren: 09:00 tot 17:00
  • Plaats: Febelfin Academy: Phoenix building,  Koning Albert II-laan 19, 1210 Brussel

Methodologie

Een ‘Klassikale opleiding’ volg je in groep. Je bent samen met de andere deelnemers en de docent aanwezig op een afgesproken tijdstip in hetzelfde leslokaal. Er is mogelijkheid tot interactie en feedback, zowel van de deelnemers naar de docent toe als omgekeerd. Het lesmateriaal bestaat als basis uit een presentatie via het MyFA leerplatform , aangevuld met diversen zoals (digitale syllabus, presentatie, audiovisuele fragmenten, …).



Opleidingsmateriaal: PowerPoint presentatie

Docenten

Filip Palmans
Private banking & asset management
Retail banking
Personal development